Detailsalg

Sælger du, eller køber kunden?

Hvert eneste fysiske møde med en kunde, er en ny eksamen

Basketsize, DB, dækningsgrad, mersalg, opsalg, plussalg......uh, der er mange ting at forholde sig til som sælger i en detailbutik. Ultimativt er det vigtigste at forholde sig til; hvordan udnytter jeg det potentiale som enhver mulig kunde der besøger min butik, indeholder? Altså...hitraten! Det har ofte kostet mange penge, indsatser, marketing og aktiviteter at lede kunderne til netop sin butik. Alligevel opererer detailleddet generelt med en alt for lav hitrate, altså udnyttelsesgrad.

 

For at sikre de rigtige kunder bliver behandlet med den rigtige indsats - med målet at de køber hos netop dig - så kræver det en individuel til gang til hver enkelt kunde. Med SALG&FOKUS får detailsælgere en indsigt i hvad der sker i kundens bevidsthed på sin vej til at foretage et køb. Når sælgeren så at sige, kan læse kundens tanker, så bliver det en langt mere behagelig rejse for begge parter, at komme frem til det endelige beslutningspunkt. Salg i dag handler ikke om SALG, men om KØB! 

 

Danny Bærtelsen er specialist i købsbeslutninger og leverer korte og længere træningsforløb i salgspsykologi, salgsteknikker der effektiviserer købsprocessen samt nedbrydning af de personlige blokeringer en sælger kan have der forhindrer hende i at være top effektiv i sin kundehåndtering.

Udpluk af kunder jeg arbejder med:

Tempur

TEMPUR + SEALYs danske salgsselskab arbejder konstant på allerhøjeste klinge for at optimere afsætningsplatformen af deres innovative soveløsninger i premiumsegmentet.

Arrow right

Arbejdsgiverne - håndværk & industri

Arbejdsgiverne organiserer ca. 2.500 små og mellemstore håndværks- og industrivirksomheder.

Arrow right

Universal Robots

Globalt markedsledende vækstkomet indenfor collaborative robotter (cobots). Universal Robots' vækstambitioner trodser enhver logik, men har været indfriet til fulde siden grundlæggelsen i 2005. I 2015 blev virksomheden overtaget af amerikanske Terradyne for tæt på 2 mia. kroner.

Arrow right

Floradania

Floradania Marketing er en brancheorganisation til fordel for den danske gartnerbranche inklusive distributionsselskaber. Floradania arbejder konstant for at sikre vækst og optimale vilkår for en branche der er under konstant pres fra det globale marked og teknologisk udvikling.

Arrow right

“Hokus pokus dit største salg kom
med hjælp fra SALG&FOKUS”